Śniadanie – jeść czy nie jeść?

0
169

Właściwie zbilansowana, a przede wszystkim regularna dieta jest bardzo istotnym elementem naszego życia i mocno wpływa na jego jakość.

Śniadanie – najbogatszy posiłek

Przyjmuje się, że powinniśmy jeść od 4 do 5 posiłków dziennie, a w przypadku zalecenia np. diety lekkostrawnej, nawet do 6. Czy jednak wszystkie są tak samo ważne?
Grono dietetyków zgodnie uważa, że najbogatszym posiłkiem powinno być śniadanie, drugie śniadanie powinno być lekkie, ale również pożywne. Pierwsze i drugie danie mają zaspokajać w pełni nasz głód, jednak nie mogą sprawiać, że staniemy się ociężali i pozbawieni chęci na cały dzień. Kolację natomiast zaleca się jeść nie później, niż trzy godziny przed położeniem się do łóżka.
Wiemy już, że regularność jest ważna, ale czy w przypadku braku czasu, pośpiechu, można sobie odpuścić jakiś posiłek, a jeśli tak to jaki? Na pewno nie należy pomijać pierwszego posiłku.

Dlaczego powinno się jeść śniadanie?

Argumentów jest mnóstwo, dlatego warto przytoczyć te najbardziej przekonujące. Można śmiało powiedzieć, że śniadanie definiuje cały nasz dzień. Sprawia, że rano dostajemy zastrzyk energii, w przypadku jego braku od razu jesteśmy na straconej pozycji. Nie możemy wychodzić z domu, nic wcześniej nie jedząc, ponieważ wpływa to na nasze samopoczucie, jesteśmy bardziej nerwowi, irytują nas małe szczegóły, na które nie zwrócilibyśmy uwagi będąc najedzeni. Od samego rana podświadomie myślimy tylko o tym, żeby coś zjeść, co rzutuje na naszą efektywność, skupienie się.
Wiadome jest, że w obecnych czasach żyjemy w pośpiechu, dlatego często po prostu nie mamy czasu na śniadanie. Jednak warto pospać 20 minut mniej, po to aby móc przygotować sobie posiłek. W efekcie, da nam to dużo więcej pozytywów, niż wyłączenie budzika i kilka minut przerywanego snu. Istotne jest również to, aby zwracać uwagę nie tylko na zjedzenie czegokolwiek, ale także na to, co właściwie jemy. Śniadanie powinno być sycące, jednak nie powinno nas zapychać. Dobre jest dla nas to, żeby zawierało dużo białka. Można również włączyć do śniadania trochę cukrów, które dodatkowo nas pobudzą i dodadzą energii. Przykładamy dań, które najlepiej sprawdzą się jako śniadanie jest np. jajko gotowane na miękko z kanapką z wędliną lub serem. Można również dodać warzywa, np. pomidor, rzodkiewka, ogórki. Nie powinniśmy na pewno jeść niczego tłustego, co tylko nas spowolni i otępi, dlatego należy zrezygnować z jajecznicy smażonej na głębokim oleju czy jakiegokolwiek tłustego mięsa. Śniadanie musi być pożywne, ale nie tłuste. Posiłek wzbogaci także filiżanka ciepłej herbaty z cytryną.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here