Wybieramy maskę antysmogową dla biegacza

0
153

O tym, że smog jest obecny w naszym życiu wiemy doskonale, o walce z nim niestety nie mamy pojęcia. Nawet, gdy my ocieplimy swój dom i wymienimy piec na ekologiczny, nasi sąsiedzi mogą jeszcze nie być w stanie tego zrobić.

Smog i nasz organizm

Smog wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu, zatruwa nas i obniża odporność. Najbardziej cierpią na tym dzieci, osoby z astmą oskrzelową, osoby starsze oraz sportowcy. Sportowcy, którzy swoje treningi wykonują na zewnątrz. Mowa tutaj o biegaczach, rowerzystach, rolkarzach. Podczas wysiłku fizycznego organizm zmusza nas do pobierania większych ilości powietrza, przez to do naszego ciała dostaje się więcej zanieczyszczeń. Niektóre osoby wiedzą o tym doskonale i rezygnują ze sportu na powietrzu. Inni, szukają sposobów, aby ochronić swoje płuca przed zanieczyszczeniami. Z pomocą idą maski antysmogowe, które zawierają skuteczne filtry wyłapujące pył zawieszony.

Jak wybrać maskę antysmogową?

Trzeba wiedzieć czego szukać. Masek jest dużo, na pewno nie zwracajmy uwagi na te, które nie mają filtrów, a są jedynie wykonane z materiałów. To nic nie daje, materiał nie zatrzymuje zanieczyszczeń. Idealna maska powinna być dopasowana do twarzy, nie odstawać i nie tworzyć szczelin, przez które nieprzefiltrowane powietrze będzie dostawać się do naszych nozdrzy lub do ust. Maska nie może podczas wysiłku spadać z twarzy, jej zapięcie musi być dobre i nie denerwować trenującego. Są maski, które zapinane są na rzep, są takie, które mają pasek z haczykami. Pasek jest trwalszym zapięciem, ale rzep można dowolnie regulować. W maskach dla biegaczy najważniejszy jest filtr, w jaki dany model jest zaopatrzony. Najlepsze są takie, które blokują najdrobniejsze cząsteczki. Niektóre modele mogą wyłapywać dodatkowo cząsteczki wirusów lub bakterii, ale nie jest to konieczność w przypadku masek dla sportowców. Modele sportowe są tak skonstruowane, że pozwalają swobodniej oddychać podczas treningów, to bardzo ważna wskazówka przy wyborze najlepszej dla siebie maski. Swobodny oddech nie wpływa na nasz trening, nie zmniejsza naszej wydolności, nie męczymy się szybciej. Dzięki temu podczas treningu z maską nie odczuwamy większej różnicy. Mówi się jednak, że maska nadaje się w momencie, kiedy jakość powietrza jest średnia lub umiarkowana, a jeśli jest zła lub bardzo zła to trening lepiej wykonać na siłowni lub w domu. Trening z maską jest zazwyczaj cięższy niż ten bez niej, dlatego przy dobrej jakości powietrza można zostawić sprzęt w domu i cieszyć się głębokim oddechem. Maski mają różne kolory, to też jest dużym atutem dla osób lubiących ładne gadżety.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here